Site specializat pentru invatarea online

| | bookmark | email

Daca intr-un articol trecut scriam despre doua modele diferite de a crea continut educational, astazi am mai gasit inca o platforma dedicata educatiei online care mi-a atras atentia. De data aceasta nu este pentru ca foloseste un model diferit de continut, ci mai mult pentru tool-urile (gratuite) pe care le pune dispozitia utilizatorilor.

WiZiQ Logo WiZiQ ofera posibilitatea de a crea clase virtuale echipate cu tool-uri audio si video, chat si whiteboard. Cursurile trebuiesc planificate din timp astfel incit invitatiile trimise sa ajunga la cursanti. Lectiile se desfasoara live si sunt de asemenea inregistrate automat pentru a putea fi revizionate. Interfata utilizata pentru prezentari mi-a amintit de slideshare, cu deosebirea ca WiZiQ ofera posibilitatea de a descarca prezentarile.

Participantii la curs pot accesa materialele cursului in format PowerPoint sau PDF. De asemenea fiecare cursant are posibilitatea de a incarca noi materiale si a le oferi celorlalti participanti.

WiZiQ Screenshot

Nu am luat parte la nici un curs desfasurat pe WiZiQ, dar tool-urile oferite ma fac sa cred ca participantii la curs pot interactiona foarte bine atit intre ei cit si cu 'profesorul'. De asemenea un punct forte mi se pare inregistrarea automata a cursurilor si posibilitatea de a le accesa ulterior. Aplicatia ruleaza complet pe web, cursantii nefiind nevoiti sa instaleze local nici o alta aplicatie.

Cursurile sunt organizate initial dupa un set predefinit de niveluri, dar fiecare poate adauga tag-uri suplimentare, astfel asigurind o navigabilitate buna in site si un mecanism usor de regasire a materialelor disponibile.

Fata de alte sisteme bazate doar pe wiki si chat, WiZiQ mi se pare a oferi tool-uri specializate si interesante pentru educatia online.