Sa Facem Polemica

| | bookmark | email

Acum mult timp m-am decis sa incerc sa nu intru in polemici cu oameni pe care nu ii cunosc in mod direct. Cunoasterea persoanei mi-a oferit intotdeauna o perspectiva mai buna si astfel de multe ori am reusit sa ocolesc discutii fara sfirsit. Pe de alta parte insa, am obiceiul de a incerca sa-mi exprim parerea cam intotdeauna cind am avut ceva de spus. Singura mea problema cu comentariile postate este ca imi este foarte greu sa urmaresc ce se intimpla dupa (stiu despre notificarile prin email, dar cind primesti citeva sute de emailuri pe zi, ca sa nu spun peste o mie, parca nu iti doresti sa mai adaugi si altele). Ca sa nu o mai lungesc prea mult, m-am decis ca atunci cind discutia este despre mediul online sau despre web in general si in cazul in care aceasta are un impact asupra calitatii sau viitorului web-ului, ma voi abate putin de la aceasta regula.

169479152_94e09c40ea_m.jpg

Foto de jovike@Flickr

Pe scurt tema este urmatoarea: acum o saptamina Alex Brie posta un anunt pentru un 'concurs' de link exchange sau 'pimp my blog'. O saptamina mai tirziu, tot Alex anunta ca nu exista cistigatori ai concursului. Asadar, blogul lui Alex s-a ales cu niste link-uri, participanti cu buza umflata.

In orice caz, nu scurta povestire de mai sus este miezul problemei. Alex Brie are motivele lui si nu este nici primul, nici ultimul (de exemplu vezi 'concursul' de la Cabral) care face link exchange intr-o forma sau alta. Ceea ce mi se pare mie daunator in aceasta abordare este scaderea relevantei linkurilor. Pentru web, calitatea linkurilor este esentiala si are impact direct asupra utilizatorilor si a calitatii informatiilor pe care le consumam.

Pentru a argumenta voi prezenta doua exemple. Tot pe blogul lui Alex gasesc in lista blogurilor care il citesc blogul eMag, care la rindul sau are in blogroll site-ul eMag. Cu alte cuvinte eMag este un blog pe care voi fi interesat sa-l citesc si eu. Chiar asa?

Cel de-al doilea exemplu se refera la motoarele de cautare. Cit timp pentru oameni este usor sa aleaga si sa decida asupra surselor de informatie folosite, motoarele de cautare actuale/traditionale nu au aceasta putere. Din acest motiv, linkurile fara relevanta vor duce la rezultate fara relevanta (vezi din nou 'concursul' lansat de Cabral). Ce cistigam din acest lucru? Cel mai probabil, mai mult timp pierdut pentru a gasi informatiile pe care le cautam cu adevarat.

Calitatea linkurilor da calitatea web-ului.


Clarificare: Vreau sa subliniez ca singurul motiv pentru care nu am inclus linkuri directe care posturile lui Alex este ca doresc sa evit inscrierea in 'concursul' lansat de el si nu lipsa de relevanta a linkurilor. Cele doua articole ale lui Alex pot fi citite la http://alexbrie.net/1990/concurs-blogul-saptamanii-numai-pe-alex-brie-net/ si respectiv http://alexbrie.net/2004/nu-avem-blogul-saptamanii/.

Clarificare: Nu stiu daca ati auzit de vorba lui Florin: "sa facem succes"! Recunosc ca titlul postului a fost inspirat de acesta, dar in orice caz "sa facem polemici" nu este si nu va deveni tema principala a acestui blog. Asa cum am spus deja, sper ca aceste discutii sa fie in spiritul web-ului de calitate pe care il promovez aici.