Victor Kapra, Google si Lumile Virtuale

| | bookmark | email | 1 comentarii

Nu, nu este o stire despre Victor Kapra si o pozitie noua la Google, ci mai mult o scurta investigatie pe care am facut-o dupa ce am ascultat ieri prezentarea despre lumi virtuale (si a carui inceput este publicat online pe blogul lui Kapra).

Iata o serie scurta de informatii auxiliare menite sa intareasca cele spuse ieri in prezentare:

  • Despre faptul ca Linden Lab si IBM lucreaza la interoperabilitatea lumilor virtuale si au reusit teleportarea am pomenit si eu la sfirsitul prezentarii. Puteti gasi mai multe articole folosind cautarea asta pe Google. Daca pentru retelele sociale, Google a venit cu OpenSocial - un API care permite accesul la informatiile din diferite retele sociale, nu m-ar mira ca initiativa Linden Lab si IBM sa conduca la un proiect similar pentru lumile virtuale.
  • Stire de ultima ora: Google lanseaza propria lume virtuala numita Lively.
  • In trimestrul I al 2008, lumile virtuale au primit investitii de $184 mil., iar in trimestrul al 2-lea s-au mai adaugat inca $161mil, ridicind total pe primul semestru la $345mil. Cele mai mari sume investite au fost de $100mil in 9You, $50mil in Realtime Worlds si respectiv $40mil in Turbine.

In aceasta lumina se explica mai usor si investitia primita de eRepublik. Chiar daca nu imi place Second Live, piata lumilor virtuale urmeaza in mod clar un trend ascendent.