Google, Huil(a) si Internetul

| | bookmark | email | 5 comentarii

Nu am fost atent o zi, doua, si deja toata lumea a intors Cuil pe toate partile. Noul motor de cautare care s-a lansat afirmind ca :

[Cuil este] cel mai mare motor de cautare din lume. Internetul a crescut. Credem ca este timpul ca si motoarele de cautare sa face la fel.

Scopul Cuil este de a rezolva cele 2 mari probleme legate de cautare: indexarea intregului Internet -- si doar a unei parti a lui -- si sortarea paginilor indexate astfel incit cautarile sa rezulte in rezultate relevante.

Afirmatiile de mai sus m-au facut circumspect, pentru ca:

  • am mai auzit deja despre un tagline similar
  • numarul de pagini indexate afisat de Cuil
  • rezultatele gasite pe Cuil sunt inca departe de a fi relevante

Nu o sa ma opresc asupra publicitatii pe care a primit-o acest proiect imediat ce a fost lansat -- publicitate care a facut si ca serviciul sa aiba perioade in care nu a putut face fata cererilor. Cristi se intreba intr-un post:

Credeti ca a contat mult ca acele proiecte aveau in spate (re)numele Google? Credeti in general ca are importanta destul de mare - sa zicem in a gasi un job mai bun - compania din care vii? Si ar trebui sa ii dam (companiei) importanta si un anumit credit?

Cristi Manafu in Cat de mult conteaza de unde vii?

Ca si comentatorii la acel post, sunt convins ca a avea in CV eticheta unor firme de succes poate deschide automat niste usi si de asemenea atrage mai multe priviri decat in cazuri mai normale.

Un alt exemplu pentru argumentul de mai sus este cit de usor Yuil, un mashup construit de Sam Pullara (Yahoo) pe baza tehnologiei BOSS si care returna rezultate asemanatoare dar mai relevante decit Cuil a ajuns pe TechCrunch, desi serviciul nu a functionat prea mult.

Oricum, lasind la o parte publicitatea primita de proiect, cit si numele (a carui pronuntie propusa nu o prea prind inca), ceea ce ma intereseaza mai mult este ceea ce isi propune Cuil.

Numarul de pagini indexate

Cuil afiseaza ca a indexat 121 miliarde de pagini. Pina aici suna ca un numar impresionant de pagini. Acum, daca ne uitam la putinele informatii disponibile de la Google aflam ca din 1998 in 2000, Google a trecut de la 26mil. de pagini indexate la 1miliard de pagini. In acelasi timp, Google a anuntat de curind ca sistemul lor a ajuns sa stie 1 trilion de URL-uri unice, dar nu toate aceste URL-uri sunt indexate.

Motor de cautare sau bot de indexare?

Impresia mea este ca Cuil nu isi propune sa fie un motor de cautare real. Cel mai probabil mi se pare ca Cuil detine un bot de indexare puternic si vrea sa propuna o noua solutie de stocare a informatiei indexate. Si probabil ca din cauza ca nu a reusit sa vinda inca aceste tehnologii a considerat necesar sa atraga mai multa atentie asupra lui si astfel sa-i faca pe cei implicati in industria cautarii mai interesati de abordarea (noua) pe care o propun ei.