Facebook si feedback pentru reclame

| | bookmark | email

In articolul precendent spuneam ca pentru a oferi un set de feature-uri pe care utilizatorii tai sa-l aprecieze este important sa colaborezi cu ei. Cu alte cuvinte asculta feedback-ul utilizatorilor.

NoAds.gif Acum citeam cum Facebook merge chiar mai departe si cere feedback pentru reclamele afisate. In afara teoriilor obisnuite (dar nu intotdeauna aplicate), gen reclamele targetate au sanse mult mai mari de a-si atinge scopul sau decit sa-ti plictisesti utilizatorii cu reclama irelevanta, mai bine masori si inveti, as mai sublinia inca doua aspecte importante ale acestei initiative:

  • desi un algoritm poate invata multe si poate ajuta in determinarea relevantei, pina la urma utilizatorii sunt cei care decid
  • poti atrage atentia asupra reclamelor prin mijloace neconventionale, dar nu si intruziv

Un algoritm invata, dar tot oamenii decid

Utilizarea unui algoritm de determinare a relevantei are nevoie de foarta multa informatie. Pentru ca informatia fie de 'calitate' ea trebuie sa provina fie din surse bine alese sau sa fie foarte bine dispersata. Nu e nici un secret ca Facebook detine astfel de date si ca acum poate utiliza tot mai multi algoritmi pentru analiza.

Dar Facebook nu se opreste aici pentru ca stie ca inteligenta colectiva poate imbunatati radical rezultatele unor algoritmi. Facebook foloseste astfel feedback-ul propriilor utilizatori de doua ori: o data pentru a rula algoritmii proprii si apoi pentru a-i valida.

Neconventional dar nu si intruziv

Posibil neconventional dar extrem de intruziv Tot mai multi se chinuie sa inventeze moduri neconventionale de a atrage atentia asupra reclamelor. Multe solutii sunt insa intruzive si astfel ele sporesc gradul de 'ad blindness'.

Nu pot spune ca strategia Facebook de a cere feedback utilizatorilor despre reclame are ca obiectiv atragerea atentiei, dar cred ca va duce la o sporire a timpului petrecut de utilizatori asupra reclamelor publicate. Si asta pentru ca oameni vor incerca sa sugereze corectii sau sa critice in dorinta de a avea reclame mai bune in viitor.


In articolul trecut spuneam ca a utiliza feedback-ul utilizatorilor atunci cind dezvolti noi functionalitati s-ar putea numi development 2.0. Ceea ce face acum Facebook cred ca este deja advertisement 2k.