Foloseste feedback-ul utilizatorilor

| | bookmark | email

Majoritatea site-urilor folosesc tag-uri, si/sau un sistem de votare, si/sau se integreaza cu serviciile de social bookmark-ing. Daca te gindesti, fiecare in parte pare o idee buna. Si site-ul va avea numai beneficii.

De partea cealalta a acestor feature-uri sunt utilizatorii. Si din punctul tau de vedere, al creatorului site-ului, toate aceste functionalitati ii vor face fericiti pe utilizatori tai si astfel . In plus de asta, nimeni nu va putea zice ca site-ul este 'invechit'. Toate problemele sunt rezolvate!

Si totusi nu intotdeauna este asa:

Maybe mainstream media readers don't want to click on widgets, don't want to create more accounts on websites unknown to them and maybe they don't even want to vote on the news!

Marshall Kirkpatrick in Mixx: One Year In, Someone's Dropping the Ball

Observatia de mai sus este bazata pe faptul ca desi Mixx.com (un alt Digg.com), promovat fiind de o serie de mari publicatii ca USA TODAY, LA Times, CNN, NY Times, Reuters, Weather.com nu genereaza un numar mare de pageviews.

Si atunci ar trebui sa te intrebi: imi stiu utilizatorii indeajuns de bine? Si daca chiar stiu destule detalii despre comportamentul utilizatorilor mei, cum pot decide daca o functionalitate noua va fi utilizata?

Intreaba utilizatorii

Nu cred ca exista o solutie simpla la intrebarea asta, dar ma gindesc la urmatoarele posibile abordari:

  • intreaba utilizatorii. Organizeaza sondaje, prinde un moment prielnic si intreaba-i ce-si doresc. Intreaba-i cum li se pare ideea ta.
  • testeaza ideea cu un numar limitat de utilizatori. Uneori poti sa oferi noua functionalitate doar unui subset din utilizatorii tai. Masoara utilizarea ei. Intreaba-i cum li se pare si cum poti sa o faci mai utila pentru ei.
  • odata implementata noua functionalitate, arata-le utilizatorilor cum o pot folosi si mai ales ce beneficii le va aduce.

Nu stiu daca pot numi 'strategiile' acestea development 2.0, dar cu siguranta feedback-ul propriilor utilizatori iti este absolut necesar. Nu-ti ignora utilizatorii si mai ales nu uita ca poti sa te folosesti de cunostiintele si sfaturile lor (de multe ori chiar pe gratis).