9 motive pentru utilizarea microbloggingului la nivel de companie

| | bookmark | email | 2 comentarii

Nu imi place termenul de 'microblogging' atunci cind se refera la toate mesajele vehiculate pe Twitter sau oricare din celelalte servicii similare. In orice caz nu o sa disec acum de ce nu imi place sau de ce nu mi se pare potrivit acest termen. Dar, in acelasi timp, nu pot sa nu fiu de acord ca in unele cazuri termenul poate fi chiar relevant.

Zilele trecute, una dintre cele mai cunoscute utilizatoare Twitter: Laura Fitton a postat 9 moduri in care 'microbloggingul' poate fi utilizat la nivel de companie:

  1. Tap into and create a powerful network of loose ties within your organization
  2. Create opportunities for collaboration, contextualization and spreading ideas fast
  3. Create versatile mobile communications networks around sales teams, events, global projects and other geographically dispersed teams/groups
  4. Share ideas
  5. Foster camraderie and esprit de corps
  6. Cultivate mentoring opportunities
  7. Flatten hierarchies
  8. Fast, powerful way to query your own experts/source unique solutions by getting the question to the right niche expert quickly
  9. Instant field reports from remote sites, conferences, meetings

Laura Fitton

Intr-adevar nici unul dintre motivele listate mai sus nu este unic sistemelor de microblogging. Companiile deja folosesc liste private de email (si newsletter), wiki-uri si chiar blog-uri private pentru a eficientiza canalele de comunicare. In opinia mea, avantajul microbloggingului provine din natura sa (partial) sincrona, care poate conduce la obtinerea de feedback rapid si o mai mare eficienta in utilizare.