Tocmai atunci cind spuneam ca Google ramine singurul motor de cautare, fapt confirmat intr-un fel si de parteneriatul incheiat cu Yahoo!, o companie axata pe solutii de cautare pe verticala decide sa intre pe piata de cautare.
Kosmix este o companie care s-a axat pina de curind pe crearea de site-uri de cautare pe verticala in domenii gen calatorii, sanatate sau auto. De curind insa, Kosmix a decis sa intre pe piata de cautare universala pe baza abordarii proprii pe care a folosit-o pentru celelalte site-uri. Particular acestei abordari este faptul ca Kosmix nu indexeaza propriu zis continutul de pe alte site-uri si nu utilizeaza algoritmi proprii de determinare a relevantei, ci ca rezultat al cautarii ofera informatii agregate de pe site-urile Flickr, Google, Wikipedia, TheFind, Yahoo Answers, Amazon, Truveo si YouTube. Mai pe scurt, Kosmix este un mash-ul de agregare de rezultate din mai multe surse.
Rezultate sunt grupate in functie de provenienta lor si asta ma face sa ma gindesc ca Kosmix isi va putea extinde aria de cautari doar prin adaugarea de noi surse/'module'. Asa arata citeva din modulele de prezentare a rezultatelor:
Exista si posibilitatea de a extinde rezultatele obtinute dintr-o anumita sursa, acestea fiind prezentate pe o pagina noua. In incercarea de a tine utilizatorul pe site, Kosmix sugereaza cautari similare pentru fiecare din sursele din care extrage rezultate.
Desi nu pare o idee originala, ceea ce m-a atras la Kosmix este faptul ca teoretic are posibilitati infinite de a se extinde prin simpla integrare a altor surse si fara a necesita dezvoltarea unor algoritmi avansati de indexare si ranking.
Profile companii
- Kosmix: is a vertical search engine whose intent is to create a “Home Page for Every Topic” through the usage of their search engine. Their strategy is to create a series of targeted topic pages with relevant links, groups, and media.
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.